Навіщо дитині займатися музикою?

розміщено в: Статті | 0

 
У наші дні музичну освіту все більш знецінюється, навіщо витрачати стільки зусиль і років, якщо можна просто включити кнопку музичного центру або запустити музичну програму на комп’ютері. І все ж музичну освіту має ні з чим не порівнянні переваги …
Часто батьки задають питання: «Навіщо потрібно музичну освіту, чи не краще віддати дитину займатися економічно вигіднішими спеціальностями. А якщо вчитися музиці, то для чого? що це дасть дитині? »
Освіта – це не спосіб накопичення знань і умінь, Освіта – це спосіб виховання себе, свого розуму, свого підходу до різних явищ, здатності сприймати і освоювати нові ідеї і способи дій. Саме музичну освіту, краще, ніж будь-то не було іншого, сприяє названим цілям. А чому?
Тому що музика – гігантський прискорювач загального розвитку дитини, діючий всебічно: позитивний вплив музики починається вже в дитячому віці.
За даними  дослідників у дітей, які займаються музикою тісніше пов’язані ліва і права півкулі мозку, що означає що народжені в правій півкулі творчі ідеї отримають більше шансів стати відкриттями, написаними віршами, і іншими реальними досягненнями людського таланту.
У дітей, які займаються музикою так само спостерігається значна релаксація в роботі мозку, що означає що будь-яке зусилля і інтелектуальна робота дається «музичному мозку» легше чим не музичному. А значить залишається багато ресурсів для вирішення інших завдань.
Музика дуже допомагає засвоєнню мови, оскільки музичні та мовні центри розташовані близько один до одного. Шведськими вченими доведено що люди, які займаються музикою, запам’ятовують добре не тільки музику, але і слова, вірші, оскільки їм допомагає музична інтонація і ритм.
Коли вимірювали мозкові імпульси співаючих людей, виявили, що під час співу відбуваються два паралельні процеси: мелодійний і текстової, вони один з одним не змішуються. Тобто спів існує в двох вимірах: музичному і текстовому. Тому кожна співаюча дитина є свого роду Юлієм Цезарем, яка вміє робити дві справи одночасно: вести мелодію і вимовляти текст. Так що, дитині,  навіть і грати не обов’язково – нехай співає в хорі! У нього з’являться нові можливості, потім що буде розвиватися двухканальное сприйняття, яке багато дасть людині в будь-якій роботі.
Люди які погано пишуть, погано читають, можуть впоратися зі своїми проблемами за допомогою співу. Хочете знати іноземну мову – займайтеся співом, в цьому вам допоможе музична інтонація.
Таким чином спів є найсильнішим каталізатором словесної пам’яті, розширення обсягу пам’яті, вміння багатоканальної мислити.
Ще з фізіології. Люди, що займаються музикою набагато стресостійкість, адже, скільки праці коштує дограти п’єсу до кінця. Музика розвиває математичне мислення. Інтелектуальний рівень займаються музикою підвищується на 33% .. Заняття на фортепіано дуже розвивають просторове мислення, дрібну моторику, особливо читання з листа сприяє миттєвому перекладу складних записів в фізичний вплив.
Таким чином, музиканти набагато краще дивляться вперед, набагато краще реагують на складні подразники, їм потрібно набагато менше часу, щоб розпізнати сигнал. Обсяг просторової пам’яті і реакція, – все це у музикантів значно вище.
Музика впливає і на соціальну поведінку дітей. За даними американського дослідника, діти, які співають в хорі, залучені в злочинну діяльність менше, ті, хто грав на інструменті, майже не залучаються до злочинні угруповання, а ті, хто знають ноти і вміють читати з листа, злочинцями не стають взагалі ніколи.
Більш того, люди люблять класичну музику більш терпимі до музики інших стилів: до джазу, року. Народну музику, поп-музиці, ніж любителі інших видів музики.
Репери люблять реперів, рокери рокерів, і тільки «класики» люблять всіх і кожного готові простягнути руку. Але ж відомо, що класичну музику слухають ті, хто отримує хоча б початкову музичну освіту.
Сучасна роль музики значно змінилася. Музика втратила силу позащоденної, сакральної події в житті людини. І якщо навіть зараз щоб подивитися картину або театральну постановку, ми все одно докладаємо певних зусиль, то музика звучить всюди – з екранів телевізорів, магнітофонів, на вулиці і вдома. Навіть якщо людина не бажає спілкуватися з музикою, її в сучасному світі не уникнути. Французький письменник Жан Кокто говорив: «Обережно! З усіх видів мистецтва тільки музика крутиться навколо нас сама! »А як ви самі розумієте, оточує нас в основному музичне сміття масової культури, розраховане на пасивне сприйняття. Навіть у маленької людини на несвідомому рівні сформовані структури оцінки музики.
Змінити, направити в позитивне русло сприйняття кращих зразків музичної культури покликані всі предмети музичної школи. Головним помічником у подоланні пасивно споглядального ставлення до музики є активна музична діяльність: спів, слухання, гра на музичних інструментах.
Важливо щоб мистецтво входило в щоденний світ дитини не тільки в школі, але і вдома. Активне слухання, відвідування концертів, спільне музиціювання – ось ті основні моменти, які можуть виховати музично культурну людину в наш час спільними зусиллями і нас педагогів і батьків.
Може бути, ще не все втрачено ?: Дослідження американського психолога K. Wendrich показали, що вирішальними для формування музичного слуху виявляються перші 3,5 року життя людини.
(Див .: Бонфельд М. Музичне мислення дитини: специфічні риси // Міждисциплінарний семінар – 4. Інтерпретація художнього тексту: Зб. Наук. Мат-лов. – Петрозаводск, 2001. – С.58-59)
Матеріал взято з сайту http://www.glier7.ru/

Залишити відповідь